Reklamation & returnering

Infomation om denne side:

På denne side finder du infomation omkring returnering af varer, infomation omkring reklamation og infomation omkring ødelagte varer ved levering. Læs omhyggeligt den ønskede tekst.

Køb retur fragt HER

Hent din returseddel HER

Returnering af varer

Fortrydelsesret for varer

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til webshop@dyreverdenen.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. (Bemærk returomkostningerne fratrækkes).

Bemærk dog at følgende produkter ikke kan returneres:

  • V-mærkede loppe & flåtmidler, af hensyn til lovgivningen fra lægemiddelstyrelsen
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
  • Specielt fremstillet vare. fx. Hundetegn, K9 labels med egen tekst og andre vare som er unikke

Udvidet fortrydelsesret på varer

Udover de 14 dages fortrydelse i henholdt til ovenstående betingelser tilbyder vi en udvidet fortrydelsesret på 60 dage. Dette betyder at du har 60 dage fra modtagelsen af varen, til at give os besked om du ønsker at fortryde dit køb.
Hvis du fortryder dit køb på dag 15 til dag 60, skal følgende betingelser være opfyldt:

  • Varen skal returneres indenfor 14 dage, fra du giver os besked.
  • Varen skal være ubrugt /intakt og returneres i original emballage.
  • Der må ikke være brugsspor

Lægemidler til dyr

Vi giver ikke pengene tilbage for lægemidler til dyr. I henhold til bekendtgørelse om forhandling af visse jern- og vitaminpræparater samt visse antiparasitære lægemidler til dyr uden for apotek, § 12, må der ikke sælges lægemidler til dyr, som er returneret fra en anden kunde. Vi betragter derfor et returneret lægemiddel til dyr som 100 % værdiforringet fra det øjeblik, du modtager varen.

Køb retur fragt HER

Hent din returseddel HER

 

Uafhentede pakker: Bliver pakken sendt retur fra pakkeshoppen, kan vi opkræve de reelle udgifter til returnering, som vi bliver pålagt af fragtfirmaet. Hvis du ønsker at få tilsendt varen på ny, skal du selv betale for ny fragt ved genlevering.

Fortrydelse af en del af varekøbet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering af varen

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os (eller vores leverandør).

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: (indsæt Variocage hundebure og 4pets hundebure, som muligvis skal returneres til vores leverandør. kontakt os ved returnering). 

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: (999kr).

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Samt v-mærkede loppe & flåtmidler, af hensyn til lovgivningen fra lægemiddelstyrelsen

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.)

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Når du returnerer skal pakken sendes til
Dyreverdenen ApS
Bråbyvej 1
4690 Haslev
Danmark

Du bedes samtidigt vedlægge dit ordrenummer og gerne et telefonnummer eller en email, som vi kan kontakte dig på i tvivlstilfælde. - Hent din returseddel HER

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Husk fortsat en seddel med ordrenummer og gerne et telefonnummer eller en email

Fortrydelsesret i erhvervskøb

B2B handler er som udgangspunkt uden 14 dages fortrydelsesret og varen forbliver Dyreverdenens ejendom til produkterne er betalt.

Med varen skal du vedlægge en seddel om, hvorvidt du ønsker pengene retur eller bytte til en anden vare. Du bedes samtidigt vedlægge dit ordrenummer og gerne et telefonnummer eller en email, som vi kan kontakte dig på i tvivlstilfælde. Bemærk dog at vis du ønsker at ombytte til en dyere vare, skal du betale differencen inkl. en ny omgang fragt. - Hent din returseddel HER

Reklamation:

Hos Dyreverdenen har du altid ifølge købeloven 2 års reklamationsret fra fakturadatoen på fabrikations- og materialefejl (mangler). Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller inddirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelsem vold eller uatoriserede indgreb.

Vis du ønsker at gøre brug af din reklamaion bør du sende en mail til webshop@dyreverdenen.dk med emnet: Reklamtion - Ordre XXXX (XXXX angives dit ordre nummer). Her bør du dokumentere evt. fejl, mangler eller lign. Med uddybet tekst, samt billeder. Du bør samtidig gemme produktet til du høre nærmere, i nogle tilfælde skal en leverandør eller producent med ind over, for at fastslå problemet og ofte skal varen sendes retur, til en undersøgelse.

Du bør reklamere over mangler på de leverede produkter, indenfor rimelig tid. Ellers mister du din ret til at påberåbe manglen. Det er samtidig Dyreverdenens vurdering om en vare skal til reparation eller om den skal ombyttes til en ny. Ved reparation kan der gå flere uger, inden varen kommer retur.

OBS: Varer som er sendt til reparation, men ikke konstateres med fejl, ville blive faktureret et undersøgelsesgebyr til dig som kunde. Samtidig ville evt. returnering blive pålagt dig som kunde.

Ved returnering ville du i første omgang selv stå for udgiften for forsendelsen. Du kan dog med fordel købe den direkte af os. Efter varen er kommet frem til os, eller værkstedet ville der blive vurderet om reklamationen er korrekt, herefter ville vi returnere din udgift til fragten. Bemærk dog, at vi ikke refundere udgifter til retur købt på fx. posthuse eller direkte i en GLS pakkeshop. Vi anbefaler derfor at købe den direkte igennem os.

Ødelagte varer ved levering

Vis du modtager en vare som er skadet ved leveringen, skal vi bede dig om følgende:

  1. Tag billeder af de(n) ødelagte vare
  2. Tag billeder af papkassen fra flere sider, inkl. af forsendelses label
  3. Tag billeder af eventuelt beskyttelse
  4. Kontakt os på webshop@dyreverdenen.dk, vedhæft billederne, samt en beskrivelse og skriv dit ordre nummer.
  5. Vi kontakter dig efterfølgende, billederne bliver brugt til en evt. erstartnignssag hos GLS.

Bemærk. Der skal oplyses om fragt skader indenfor rimelig tid og gerne med det samme.

Vi er klar til at hjælpe dig

Har du spørgsmål eller brug for hjælp?