MimSafe Variocage

Hos Dyreverdenen finder du et bredt udvalg indenfor de populære kvalitets hundebure fra MimSafe, det er kendt under navnet Variocage og er crash testede hundebure i høj kvalitet fra Sverige.

Stort udvalg fra Variocage

Hos os finder du et stort og bredt udvalg indenfor VarioCage hundebure til bilen, som er en af de sikreste hundebure der fåes på markedet af hundebure til bilen, samtidig kan du nemt med deres egen guide se hvad der præcist passer i  din bil.

Hvad størrelse Variocage passer til min bil?

Bliv klogere i deres model selector lige HER.

Klik på linket her over, tryk på bilen for at undersøge.

  • Vælg dit bilmærke.
  • Vælg din bil model
  • Vælg årgang.
  • Vupti, du kan nu se mulige bure, der bør passe i bilen, vi anbefaler dog du lige kontrol måler de oplyste mål.

Med forbehold for mulige fejl!
Oplysningerne i modelvælgeren bør bruges som en anbefaling.
Listerne er baseret på MIM Construction AB målinger samt rapporter fra kunder og forhandlere. Løbende ændringer og forskellige udstyrsniveauer på bilmodeller kan få oplysningerne til at ændre sig over tid.

Crash testede hundebur fra Variocage

De crash testede hundebure fra VarioCage er crash testede og nogle af de bedste hundebure der findes til bilen og en af de sikreste transportbure til hunde du kan montere i din bil.

Det bedste hundebur til bilen

Markedets sikreste hundebur til SUV, stationcar og hatchback biler. Dette bur er designet til at stå bag bagsædet. Teleskopkonstruktion, der maksimerer pladsen til din hund. Dens indbyggede deformationszone reducerer risikoen for ryg-, nakke- og hovedskader på bagsædepassagererne i tilfælde af en ulykke.

Sikre hundebure til bilen

For os kommer sikkerheden altid først, og derfor har vi valgt at henvende os til RISE Research Institutes Of Sweden for at crashteste vores bure. RISE er den eneste organisation af sin art i verden, der bruger et rigtigt bilkarosseri med et standard bilinteriør, når de udfører kollisionstest. Normen ved crashtestning af hundebure involverer brug af en flad slæde, hvortil buret er fastgjort med stropper. Dens evne til at modstå styrtet uden den ekstra støtte fra et ordentligt bagsæde vurderes på dette grundlag. Stropperne er fastgjort til bearbejdede løkker designet til at løfte flere tons. Størstedelen af sikringspunkterne i almindelige biler kan ikke stole på at holde ved vægte så lave som 5-6 kg ved en frontalkollision ved 50 km/t. I disse tilfælde er det bagsædets ryglæn, der udsættes for den største belastning og ikke løkkerne ved sikringspunkterne. De fleste kollisionstests repræsenterer således ikke rigtigt et reelt crashscenarie. RISE's Safe Pet Crate Test (SPCT) eliminerer risikoen for forkert test. (SPCT-metode) Læs crash test rapporten lige HER

Beskrivelse af forskellige uheld.

Frontal kollision
Det meste af tiden, for næsten alle ulykker, er mindst et af køretøjerne udsat for en frontalkollision.

Frontalkollision kan betyde et meget hurtigt stop. En løs hund bliver ved med at rejse fremad og stopper voldsomt mod det, der er foran den. Hvis den placeres i bagagerummet, kan den køre over sæderyglænet og længere ind i bilen. Hvis den sidder på bagsædet, kan den faktisk bevæge sig gennem forruden og længere ind i den genstand, du støder ind i. Det er vigtigt at sikre sig, at hunden ikke kan rejse videre uden begrænsninger.

Kollision bagfra
En typisk kollision i køsituationer. Kan være omfattende på højhastighedsveje og tæt trafik.

Den bageste kollision. Hunden er placeret tæt på den indtrængende bagklap, hvis den placeres i bagagerummet. Det er godt at have en anden deformationszone mellem hunden og bagklappen (f.eks. bagenden af vores bur). Oftest er hastighedsændringen ikke særlig høj sammenlignet med frontalkollisionssagen. Hunden kan flygte ud af bilen bagefter, hvis den ikke har bagruden til at fastholde den. Risikoen er, at den forsøger at flygte fra kaosset og forsvinder ud i trafikken. (Stor risiko for senere at blive ramt af trafikken, hvis den ikke bliver fundet).

Sidekollision
Ender nogle gange i en roll over.

Sidesammenstødet er farligst, hvis det på nogen måde river bilen op. På en stationcar åbner bagklappen nemt, hvis den rammes i bagskærmen. Hunden bliver smidt ud med det samme, hvis den er løs i lastrummet. For at blive beskyttet mod at blive smidt ud gennem åbne vinduer eller mellemrum, skal den have yderligere beskyttelse som et bur eller sele.

Rul rundt
Bilen ruller rundt på taget. Normalt ingen voldsomme kræfter men bump i alle retninger.

Rul rundt. Bilen ruller over taget. Får ofte ruderne til at knække. Egentlig er faldhøjden som regel relativt lav og dermed er voldsniveauet, så længe man ikke rammer andet, der stopper bilen brat. Risikoen her er helt sikkert, at hunden helt eller delvist bliver smidt ud og bliver klemt under bilen under rulning. Det er vigtigt, at hundens beskyttelse modstår alle de forskellige kraftretninger, den udsættes for under en væltning. Variocage giver 360 graders beskyttelse mod farer fra alle retninger.

Derfor bør du vælge et Veriocage transportbur

To-trins lås
Døren på VarioCage lukkes i to trin for at sikre, at hundeburet forbliver lukket i tilfælde af en kollision. Ligesom normal bildør.

Justerbar dybde
Crash-testede VarioCage hundekasser maksimerer pladsen til din hund uden at gå på kompromis med sikkerheden.

Krølle zone
Ved en påkørsel bagfra arbejder VarioCage og bilens sikkerhedssystem sammen om at skabe en kontrolleret kompression, som forhindrer bagsædet i at blive udsat for direkte stød

Sikker opbevaring
Når din hund har brug for luft, er sikkerheden garanteret takket være låsesystemet

Flugtluge
Her kan du få din ven ud, hvis døren skulle være spærret.

Stødsikker i alle retninger
VarioCage-hundeburet er kollisionstestet for frontalkollisionssituationer, påkørsel bagfra og spænding, hvilket er verdensunik. Kollisionstestene udføres hos SP, Sveriges Tekniska Forskningsinstitut efter crashmetoden SPCT (Safe Pet Crate Test).

Vi er klar til at hjælpe dig

Har du spørgsmål eller brug for hjælp?